Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012
Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012
Γράμμα στον Αϊ-Βασίλη...
Για όσους πιστεύουν στην ύπαρξή του και ιδιαίτερα στα μικρά παιδιά που με την αθωότητα και την αγνότητά τους μας αφοπλίζουν... ας ετοιμάσουμε ένα γράμμα σε πολυτροπικό κείμενο με τις δικές τους επιθυμίες , μια κατασκευή χάρτινης κούκλας να το συνοδεύει και μια κάρτα.
- Γράμμα στον Αϊ-Βασίλη:
- Κούκλα χάρτινη του Αϊ-Βασίλη:
- Puzzle με τον Αϊ-Βασίλη:
Για περισσότερα puzzles(εδώ).
Πηγή: http://www.papercraftsmag.com/articles/November_December_2009_PatternsΤετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012
Χριστουγεννιάτικες κατασκευές...συνέχεια
Χριστουγεννιάτικες κατασκευές ,ποιήματα,θεατρικά, πρόβες... ένας γλυκός και δημιουργικός πανικός!
ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ από το διαδίκτυο:
ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ από το διαδίκτυο:
- Ημερολόγιο αγγελάκι από χριστουγεννιάτικο στολίδι:
- Ένα ημερολόγιο με γάντια από χαρτί ( μπορούμε να κολλήσουμε ημερολόγια πλακέ στο κάτω μέρος):
Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012
Χριστουγεννιάτικες κατασκευές
Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και στο διαδίκτυο υπάρχει πληθώρα φύλλων εργασίας φτιαγμένα με μεράκι από εκλεχτές συναδέλφους στη γλώσσα και τα μαθηματικά.Στο Νηπιαγωγείο μας εδώ και δύο μέρες, ασχολούμαστε με τη γέννηση μέσα από προβολή ομώνυμης ταινίας, ανάγνωση παραμυθιών και ιστοριών σχετικών με το θέμα.
- Κατά συνέπεια,η πρώτη μας κατασκευή αφορά μια φάτνη από χαρτί .Τα παιδιά αφού χρωματίσουν τις φιγούρες τις κόβουν και τις τοποθετούν στη σωστή θέση(έννοιες χώρου), όπως στο υπόδειγμα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το δημιούργημά τους για το εσωτερικό ευχετήριας κάρτας.
- Για να στολίσουμε την πόρτα της τάξης μας, επιλέξαμε να κάνουμε ομαδικά μια χριστουγεννιάτικη κάλτσα.
Το πατρόν |
ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ
Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012
Χριστούγεννα μυρίζει...
Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και σε λίγες μέρες αρχίζουν οι προετοιμασίες στο Νηπιαγωγείο. Αν ρωτήσετε τα παιδιά:"Γνωρίζετε τα Κάλαντα;"Με σιγουριά θα απαντήσουν:"Ναι, Τρίγωνα-Κάλαντα!!!".
Κατά τη γνώμη μου, πρωταρχική ανάγκη μετά από τέτοιου είδους απαντήσεις η διασαφήνιση εννοιών μέσα από ιστορίες , τραγούδια και παραμύθια και έπονται οι δραστηριότητες σε γνωστικό και καλλιτεχνικό επίπεδο.
ΓΙΑ ΑΡΧΗ:
- Χριστούγεννα μυρίζει...Με την υπέροχη ερμηνεία του Βαγγέλη Γερμανού.
Οι στίχοι:
Κλαδιά γυμνά στον άνεμο τα φύλλα τους απλώνουν
Κλαδιά γυμνά στον άνεμο τα φύλλα τους απλώνουν
Ο ουρανός συννέφιασε τα σύννεφα φουσκώνουν.
Στο δάσος κρύο έπιασε και ο καιρός γυρίζει.
Και κάποιος βροντοφώναξε: «Χριστούγεννα μυρίζει».
Από το τζάκι μυρωδιές που τις καρδιές φουντώνουν
από το χιόνι που θα ‘ρθει τα μάγουλα παγώνουν.
Μα απ’ τη χαρά του ξεπηδά και θέλει να χορέψει
τη μυρωδιά τη μαγική, μας έχει όλους μπλέξει.
Στο δρόμο όλοι βγήκανε με σκούφους και με γάντια
κόκκινες μύτες στη σειρά μα λαμπερά τα μάτια.
Σα ζουζουνάκι η μυρωδιά ήρθε και μας ζαλίζει
σαν κουλουράκι στο ταψί: Χριστούγεννα μυρίζει.
Από το τζάκι μυρωδιές που τις καρδιές φουντώνουν
από το χιόνι που θα ‘ρθει τα μάγουλα παγώνουν.
Μα απ’ τη χαρά του ξεπηδά και θέλει να χορέψει
τη μυρωδιά τη μαγική, μας έχει όλους μπλέξει.
Στο δάσος κρύο έπιασε και ο καιρός γυρίζει.
Και κάποιος βροντοφώναξε: «Χριστούγεννα μυρίζει».
Από το τζάκι μυρωδιές που τις καρδιές φουντώνουν
από το χιόνι που θα ‘ρθει τα μάγουλα παγώνουν.
Μα απ’ τη χαρά του ξεπηδά και θέλει να χορέψει
τη μυρωδιά τη μαγική, μας έχει όλους μπλέξει.
Στο δρόμο όλοι βγήκανε με σκούφους και με γάντια
κόκκινες μύτες στη σειρά μα λαμπερά τα μάτια.
Σα ζουζουνάκι η μυρωδιά ήρθε και μας ζαλίζει
σαν κουλουράκι στο ταψί: Χριστούγεννα μυρίζει.
Από το τζάκι μυρωδιές που τις καρδιές φουντώνουν
από το χιόνι που θα ‘ρθει τα μάγουλα παγώνουν.
Μα απ’ τη χαρά του ξεπηδά και θέλει να χορέψει
τη μυρωδιά τη μαγική, μας έχει όλους μπλέξει.
- Η υπέροχη ταινία :"Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι" από το ομώνυμο βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά:
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012
Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012
Το σαλιγκάρι
Αφορμή για την ανάρτηση, το σαλιγκαράκι που η φίλη μας η Σάρα έφερε στο Νηπιαγωγείο σε ένα μικρό κουτάκι. Όλα τα παιδιά συγκεντρώθηκαν γύρω της και η Ντενεκεδούπολη ξεχάστηκε για λίγο.
Ευελιξία στο αρχικό μας πρόγραμμα,αναζήτηση στο διαδίκτυο και δείτε τα αποτελέσματα:
Ευελιξία στο αρχικό μας πρόγραμμα,αναζήτηση στο διαδίκτυο και δείτε τα αποτελέσματα:
- Πίνακας ζωγραφικής από τον Henri Matisse (1953)
- Coloring pages με το σαλιγκάρι (με κλικ στην εικόνα):
- Διαβάσαμε την ιστορία:"Τομ, το σαλιγκάρι"
από το βιβλίο "Ημερολόγιο Φθινοπωρινό" , Τ. Τσιλιμένη – Β. Αναγνωστόπουλος , εκδ. Καστανιώτη. (με κλικ στον τίτλο). - Φτιάξαμε Puzzle με τα χεράκια μας:
- Το σαλιγκάρι της Κούβας . Όλοι οι επιστήμονες συμφωνούν ότι το πιο όμορφο σαλιγκάρι του κόσμου βρίσκεται στη Λατινική Αμερική, και συγκεκριμένα στην Κούβα! Το πανέμορφο Polymita κυκλοφορεί σε διάφορα χρώματα… με πολλές αποχρώσεις και συνδυασμούς και τρελαίνει στο πέρασμά του! Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το σώμα του ζώου δεν έχει το συνηθισμένο χρώμα που όλοι ξέρουμε , αλλά βγαίνει σε πολλές εκδοχές, έτσι ώστε να ταιριάζει άψογα με το καβούκι του.
-
Ποίημα:Να΄ χα την υπομονή σου
όμορφό μου σαλιγκάρι,
πιο αργό κι από χελώνα
μα, γλιστράς με τόση χάρη!
Στις κεραίες έχεις μάτια
και στο κέλυφος στροφούλες,
σημαδεύεις με το σάλιο
τις μικρές σου τις στρατούλες!
Το φαΐ σου φυλλαράκια
κι` η βροχούλα πως σ` αρέσει!
Να σου βρει μία κακία
ποιος ποτέ θα το μπορέσει.- Τάσος, το σαλιγκάρι- Σσς- Γλώσσα Α΄ Δημοτικού
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2012
Μαθαίνω την ώρα στο Νηπιαγωγείο
Η έννοια του χρόνου στο Νηπιαγωγείο δυσκολεύει τα παιδιά. Αφορμή της ανάρτησης ο προβληματισμός τους για την ώρα του δεκατιανού και του διαλείμματος. Αφού διαβάσαμε το βιβλίο "Μαθαίνω την ώρα με το Γουίνι" ,
αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας ρολόι. Μια από τις ιδέες είναι σε χάρτινο πιάτο μεσαίου μεγέθους να προσθέσουμε αριθμούς , δείκτες και μια αυτοκόλλητη εικόνα της αρεσκείας μας, όπως:
Στο διαδίκτυο ανακαλύψαμε:
- για εκτύπωση ρολόγια(με κλικ στη λέξη)
- ένα λαβύρινθο ρολόι(με κλικ στην εικόνα)
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012
Ένα γράμμα... μια ιστορία
(Είσοδος στο διαδραστικό περιβάλλον με κλικ στην εικόνα)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Στην εκπαιδευτική τηλεόραση παρουσιάζεται η προσπάθεια της Σοφίας Μαντούβαλου, του Αρίσταρχου Παπαδανιήλ και των συνεργατών τους, για τη γνωριμία του παιδιού με τα γράμματα και τους ήχους της γλώσσας, μέσα από έμμετρες χιουμοριστικές, σουρεαλιστικές ιστορίες, οι οποίες συνδυάζουν την παιδαγωγική με την παραμυθική και την τηλεοπτική γλώσσα. Το κάθε επεισόδιο λειτουργεί σε ένα πλαίσιο διαθεματικής και ολιστικής προσέγγισης της γνώσης στηρίζοντας το Αναλυτικό Πρόγραμμα με μία καινοτόμο, πρωτότυπη και ελκυστική διάσταση. Ιδανικό για μαθητές Α΄ Δημοτικού, αλλά και μαθητές προσχολικής ηλικίας.
Παρακάτω παρακολουθήστε:
- Μια πιλοτική εφαρμογή στην Α΄ Δημοτικού σε διαδραστικό πίνακα. Αξιόλογη η συμμετοχή όλων των παιδιών:
- Μια εφαρμογή στο Νηπιαγωγείο Κισάμου:
(Στο video ας παραληφθεί η ανορθογραφία της λέξης ανθοκόμος)
Τα γραφικά και τα σκίτσα στους υπότιτλους, παραπέμπουν στο βιβλίο "Ζωγραφίζω τα γράμματα" των Μαρία Βασιλειάδου-Βούκα και Σοφίας Μαντούβαλου σε σκίτσα της Μαρίας Γεωργοπούλου, Εκδόσεις Καστανιώτη.
Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2012
Τα χρώματα της ίριδας(Ουράνιο τόξο)
Τα χρώματα της ίριδας με γάλα |
"Τι είναι το ουράνιο τόξο; " αναρωτήθηκαν."Μπορούμε να το ζωγραφίσουμε; Πόσα χρώματα έχει;"
ΟΡΙΣΜΟΣ:
Το ουράνιο τόξο είναι ένα πολύχρωμο οπτικό και μετεωρολογικό φαινόμενο, κατά το οποίο εμφανίζεται το φάσμα των χρωμάτων που συνθέτουν το ορατό φως στον ουρανό. Το φαινόμενο εμφανίζεται όταν οι ακτίνες του ήλιου πέφτουν πάνω σε σταγονίδια βροχής στην ατμόσφαιρα της Γης και αποτελεί ένα παράδειγμα διάθλασης, μετά από ανάκλαση.
(Πηγή:Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια)
Πραγματικά δύσκολη η προσέγγιση του ορισμού και του φαινομένου από τα παιδιά...
- Περιοριστήκαμε να το κατασκευάσουμε προσθέτοντας χρώματα στο γάλα ή στο νερό με διαφανή ποτήρια (εικόνα 1).
- Μας άρεσε η ιδέα να ζωγραφίσουμε το ουράνιο τόξο σε χαρτί.
- Βρήκαμε στο διαδίκτυο μια απλή και όμορφη κατασκευή( ο σύνδεσμος με κλικ στην εικόνα) :
Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012
28η Οκτωβρίου-Μια animation διαφορετική προσέγγιση...
Προσπαθώντας να διαμορφώσω το σκετσάκι της 28ης Οκτωβρίου σε video για την καλύτερη κατανόησή του από τα παιδιά με εικόνες από το διαδίκτυο (πόλεμος -ειρήνη), στάθηκα στο πρώτο ελληνικό animation, «Ο Ντούτσε αφηγείται».
Δημιουργήθηκε τη δεκαετία του ’40, από τον σκιτσογράφο Σταμάτη Πολενάκη.
Ο «Ντούτσε» έμεινε για δεκαετίες χαμένος, μέχρι που βρέθηκε και παρουσιάστηκε στο κοινό τη δεκαετία του ’80.
Ο Πολενάκης ξεκίνησε να φτιάχνει τα σκίτσα το 1942, ολοκληρώνοντάς τα το 1945.
(για τη παρακολούθηση της ταινίας πατήστε stop στο MIXPOD)
Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012
Σχήματα και χρώματα στο Νηπιαγωγείο
Στο Νηπιαγωγείο τα σχήματα και τα χρώματα ακολουθούν διάχυτα σχεδόν όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος, καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Αποτελούν τη βάση του παιδικού ιχνογραφήματος και τα παιδιά συνειδητοποιούν ότι βρίσκονται παντού στο χώρο(βιωματική μάθηση).
ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
- Στην τάξη μας αρέσει να κόβουμε και να κολλάμε, έτσι γίναμε γρήγορα φίλοι με τον κο Σχηματούλη(με πατρόν):
- Δεν παραλείψαμε για αρχή να διαβάσουμε την "Οικογένεια Τριγώνου" και να φτάξουμε έναν μικρό πίνακα αναφοράς με τα σχήματα.
- Με τον υπολογιστή παίξαμε παιχνίδια στο διαδίκτυο(με κλικ στην εικόνα):
- Από το site: www.childcareland.com μπορείτε να εκτυπώσετε τα δοχεία και τις βούρτσες της παρακάτω εικόνας και να κατασκευάσετε το δικό σας παιχνίδι .(Λήψη με δεξί κλικ: σε ασπρόμαυρο ή έγχρωμο (b&w)(color))
Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012
Οι 12 μήνες του χρόνου
Οι 12 μήνες του χρόνου στο Νηπιαγωγείο συνδυάζονται με τα γενέθλια των παιδιών στην τάξη, μια και την έννοια του χρόνου δυσκολεύονται να την κατακτήσουν στα 5-6 τους χρόνια.
Μια καλή ιδέα είναι οι εικόνες cupcakes (με κλικ στη λέξη)που σας προτείνω από το site:www.kindergartenkindergarten.com, όπου στο λευκό σοκολατένιο πλαίσιο μπορούμε να κολλήσουμε τα ποτρέτα των παιδιών, ανάλογα με το μήνα γέννησής τους.Μπορείτε να τις αποθηκεύσετε ως εικόνες αρχείο gif και να τις μεγενθύνετε αν χρειαστεί.
Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012
Συναισθήματα στο Νηπιαγωγείο
Τα Συναισθήματα στο Νηπιαγωγείο ως θέμα, τα τελευταία χρόνια, βρίσκεται σε εξέλιξη μετά τις θεωρίες περί Συναισθηματικής Νοημοσύνης(Goleman)για την εφαρμογή δραστηριότητων στην προσχολική εκπαίδευση.
Στο εξωτερικό οι δραστηριότητες οικοδομούνται με μοκέτες συναισθημάτων και ζάρια (εικόνα1) ή με λουλούδια με συναισθήματα που συνοδεύονται από παιχνίδια(εικόνα 2).
Εικόνα 1 |
Εικόνα 2 |
- Ο ήλιος των συναισθημάτων.
- Ρομπότ με συναισθήματα.