Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021

Τα ζώα του δάσους στο Νηπιαγωγείο 2021 (2)

 

Σε συνέχεια της ανάρτησης:"Τα ζώα του δάσους στο Νηπιαγωγείο 2021 (1)" σας παραθέτω πρόσθετο υλικό:

  •  Καρτέλες αναφοράς με 6 ζώα του δάσους, όπου δίνονται πληροφορίες, που αφορούν τη διαμονή και την τροφή τους:



 


  • Δαχτυλόκουκλες:
  • Κατασκευή βατράχου:
Πηγή: https://lululataupe.com/imprimerie/decoupage/217-pantin-grenouille-articule-a-imprimer
  • Προγραφική άσκηση:

ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΕ ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ:
  • Η αλεπού και ο πελαργός:
 

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

Τα ζώα του δάσους στο Νηπιαγωγείο 2021 (1)

Σε συνέχεια των αναρτήσεων:

  1. Παραμυθοκάρτες με τα ζώα του δάσους το χειμώνα
  2. Τα ζώα του δάσους

 ...σας παραθέτω υλικό για περισσότερες δραστηριότητες σχετικά με το θέμα.

  • Ζωγραφιές:

 

 

 

  • Λεξιλόγιο:


  •  Φύλλο εργασίας με τα χρώματα:
  • Παιχνίδια με τα χρώματα σε ηλεκτρονική μορφή:
 
 
Οδηγίες:  Χρησιμοποιώντας το annotate της εφαρμογής Cisco Webex Meetings, τα παιδιά ανακαλύπτουν τα χρώματα.

 
Οδηγίες:  Χρησιμοποιώντας το annotate της εφαρμογής Cisco Webex Meetings, τα παιδιά ανακαλύπτουν τον σωστό αριθμό.
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2021

Τα παιχνίδια μας-Ιδέες για project στο Νηπιαγωγείο Νο 2

 Σε συνέχεια της ανάρτησης:'Τα παιχνίδια μας-Ιδέες για project στο Νηπιαγωγείο Νο 1" σας παραθέτω νέο υλικό προς αξιοποίηση.

Διαχωρίζοντας τα παιχνίδια σε παιχνίδια που παίζουμε στο σπίτι, σε παιχνίδια που κατασκευάζουμε στην τάξη,  σε παιχνίδια ομαδικά, παιχνίδια στην αυλή του σχολείου και παιχνίδια της παιδικής χαράς προχωράμε σε μια πρώτη ταξινόμηση:

  • Καρτέλες με παιχνίδια:




  • Λεξιλόγιο:

  • Video με παιχνίδια  που δημιουργούμε στο Νηπιαγωγείο:
 
  • Φύλλα εργασίας:
 


  • Το λεξιλόγιο αλλιώς:
 
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

Μουσικές προτάσεις για μικρά παιδιά

 

*** Το παρακάτω άρθρο αλιεύτηκε στην προσπάθεια δημιουργίας μουσικών προτάσεων για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Χωρίς ιδιαίτερες  μουσικές γνώσεις και επηρεασμένη από την επιμορφωτική δράση: "Ο ρόλος της σωματικής έκφρασης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο", ξεκίνησε ένα ταξίδι στο χώρο της μουσικής.

 Στο ερώτημα: Πώς μπορούμε να φέρουμε τα παιδιά πιο κοντά στη μουσική η απάντηση είναι:

"Ο καλύτερος τρόπος για να φέρουμε τα παιδιά πιο κοντά στη μουσική είναι μέσω ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, δηλαδή μέσω παιχνιδιού."

Βασιζόμαστε στην κληρονομιά σημαντικών παιδαγωγών, όπως οι Dalcroze, Orff, Kodaly, Montessori, Cabezas, μεταξύ άλλων. Η αποστολή μας είναι να σπείρουμε στα παιδιά την απόλαυση για τη γνώση της μουσικής.

Dalcroze

Ο Jacmile Jacques-Dalcroze (Αυστρία, 1865 - Ελβετία, 1950) μας δίδαξε ότι η μετακίνηση του σώματος ως ένας από τους συμμάχους μας στη μουσική εκμάθηση είναι καταπληκτική. Τα μικρά  παιδιά βρίσκονται στην ανακάλυψη όλων, συμπεριλαμβανομένου του σώματός τους, και πως πιστεύετε ότι η μουσική μπορεί να χρησιμοποιηθεί υπέρ αυτού; Ξεκινώντας με τη χρήση παλάμης, βήματα, αγγίζοντας το κεφάλι μας, τους ώμους μας, είναι ο πιο φυσικός τρόπος. Το σώμα μας είναι το πρώτο μας μουσικό όργανο και με αυτό αρχίζουμε να δουλεύουμε για την αντίληψη, την κατανόηση και τη μουσική έκφραση.

Orff

Η μέθοδος του Carl Orff (Γερμανία, 1895 - 1982) είναι μια μέθοδος της μουσικής εκπαίδευσης που επικεντρώνεται στον ρυθμό. Βασίζεται στους ρυθμούς της προφορικής γλώσσας. Ξεκινά με το πλησιέστερο πράγμα στο παιδί που είναι η ρυθμική απαγγελία, που το αντιπροσωπεύει με τις παλάμες και τα πόδια. Στη συνέχεια, εργάζεστε με διαστήματα, ξεκινώντας από τα πιο απλά. Αυτό εφαρμόζεται με δημοφιλή παιδικά τραγούδια, έως ότου ολοκληρωθεί η γνώση της διατονικής κλίμακας και στους δύο τρόπους:μείζονα και ελάσσονα.

Kodaly

Η σκέψη του Zoltán Kodály (Ουγγαρία, 1882 - 1967) βασίζεται στο γεγονός ότι η μουσική είναι για όλους, αν και όχι απαραίτητα όλοι θα μάθουν ένα όργανο. Η μουσική πρέπει να πηγαίνει από το απλό στο σύνθετο και η μουσική εκπαίδευση πρέπει να ξεκινάει το νωρίτερο δυνατό. Στη μέθοδο του, το τραγούδι είναι η βάση της μουσικής διδασκαλίας. Βασικές αρχές του είναι η κίνηση και η φωνητική, χρησιμοποιώντας την κίνηση.

Montessori

Η μέθοδος της Μαρίας Μontessori (Ιταλία, 1870 - Ολλανδία, 1952) προετοιμάζει το παιδί για ζωή, είναι κάτι περισσότερο από μια μέθοδο. Μεταξύ άλλων, προωθεί τη χρήση αντικειμένων από την καθημερινή ζωή για τη μάθηση των παιδιών.

Cabezas

Η Estela Cabezas (Χιλή, 1921) προτείνει τη χρήση χρωμάτων στη μέθοδο «Music in Colors», συνδυάζοντάς τα με μουσικές νότες.

 Πηγή: Educación Musical para niños


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
  • Video body percussion  σε έργο του BEETHOVEN:

  • Εικόνες  για τα πρώτα μας εγχειρήματα:

Πηγή εικόνων: http://plastificandoilusionesenlainfancia.blogspot.com/p/ecos-corporales.html

  • Εικόνες για τη μέθοδο Orff  με κλικ στην εικόνα:
          ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ 

Επιμορφωτικές δράσεις για εκπαιδευτικούς ΠΕ60 και ΠΕ70 στο Π.Ε.Κ.Ε.Σ Πελοποννήσου

   
   Από τις 27 Ιανουαρίου 2021 πραγματοποιήθηκε μια τριλογία επιμορφωτικών δράσεων με στόχο την ενδυνάμωσή μας. Αφορούσε κατά το πλείστον εκπαιδευτικούς ΠΕ60  και είχε προαιρετικό χαρακτήρα. 
Ακολουθούν οι δράσεις:
  • "Από τη γραμμική στην ψηφιακή αφήγηση"  σε πρόσκληση, την οποία  παρακολούθησαν 245 εκπαιδευτικοί ΠΕ60  της 1ης και 2ης Ενότητας και εκπαιδευτικοί ΠΕ70 της 2ης Ενότητας του Π.Ε.Κ.Ε.Σ. Εισηγήτριες η κα Αργυρή Μπιλιούρη και η κα Λιάνα Δενεζάκη.


 
   Χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία που πλαισιώνουν την ψηφιακή αφήγηση από την κα Αργυρή Μπιλιούρη:  
  • "Παιχνίδι και φυσικές επιστήμες". Η πρόσκληση και τα στιγμιότυπα της δράσης που παρακολούθησαν 245 περίπου εκπαιδευτικοί ΠΕ60 της 1ης και 2ης Ενότητας του Π.Ε.Κ.Ε.Σ σε δύο μέρες με εισηγήτρια την κα Αγγελική Βελλοπούλου.


 

  • "Ο ρόλος της σωματικής έκφρασης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο" .Η πρόσκληση και τα στιγμιότυπα της δράσης που παρακολούθησαν 230 περίπου εκπαιδευτικοί ΠΕ60 της 1ης και 2ης Ενότητας του Π.Ε.Κ.Ε.Σ, με εισηγητή  τον κο  Παναγιώτη Παντίδος. 
 
 

 


*** Ευχαριστούμε θερμά τους/τις εισηγήτριες που τίμησαν με  την παρουσία τους το Π.Ε.Κ.Ε.Σ και τους/τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς,  που συμμετείχαν στις δράσεις.
Επίσης ευχαριστώ προσωπικά τις Σ.Ε.Ε:  κα  Ζαχαρούλα  Καραβά ΠΕ70 και κα Στυλιανή  Σαραντοπούλου  ΠΕ60, που στήριξαν την ιδέα.
Μ.Π
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ